טענות אפשריות להפחתה או ביטול החיוב – טענות עובדתיות וטענות משפטיות 90השגה למנהל הארנונה – תוך יום בלבד ממועד קבלת דרישת החיוב - קיימת רשימה סגורה של נושאים ותחומים שמוגדרים כטכניים/עובדתיים אותם הניד שום (מקבל החיוב) יכול לעלות במסגרת השגה כגון: הנכס אינו מצוי ב"אזור" כהגדרתו בהודעה, הנישום אינו המחזיק בנכס, קיימת טעות בנוגע לסוג הנכס, סיווג, גודל הנכס וכפל תשלוד מים.
ככל שהשגה נדחית כולה / חלקה על ידי מנהל הארנונה, עומדת לנישום הזכות לפנות לוועדת ערר ומשם גם לבית המד שפט לעניינים מנהליים במסגרת ערעור מנהלי על החלטת ועדת הערר. חשוב לדעת כי לא די בהליכי ההשגה למנהל הארנונה. במד קרים מסוימים לא ניתן יהיה לדון בטענות הנישום במסגרת "השגה" אלא הדבר יחייב פניה ישירה גם לערכאות משפטיות. כך, טענות כגון פסלות, חריגה מסמכות, חוסר סבירות, חיוב רטרואקטיבי, התיישנות, שיהוי, הסתמכות וכיוצ"ב יחייבו את הנישום להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים.
חשוב: עתירה יש להגיש בהקדם יום מקבל הודד 45 ולא יאוחר מעת החיוב. אם חלף המועד אזי למרות הטענות המוצדקות עלול בית המשפט לדחות העתירה כולה בלי דיון לגופה. כל אחת מהטענות שציינו, באם תתקבל, עשויה להפחית את החיוב בצורה משמעותית עד כדי ביטולו לחלוטין. ההמלצה שלנו – פעלו בזריזות והיוועצו במומחים שמבינים לעומק את התחום ואת הדקויות השונות, כמו גם את האינטרסים העסד קיים ארוכי הטווח שלכם.